آیا خوردن مایعات در لاغری تاثیرگذار هستند؟

0
67
مایعات لاغری

امروزه داشتن وزن ایده‌آل و تناسب اندام آرزوی بسیاری از افراد می‌باشد. رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش منظم از مهم‌ترین راهکارهای کاهش وزن محسوب می‌شوند، ولی عوامل دیگری هم وجود دارد که می‌تواند بر کاهش وزن تاثیرگذار باشد. یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع ببخشد، نوشیدن آب و سایر مایعات لاغری است.

گاهی اوقات می‌توان با نوشیدن آب هم لاغر شد و هم لاغر ماند. براساس تحقیقات انجام شده بیش از ۷۰% وزن بدن انسان از آب تشکیل شده است که نقش مهمی در سلامتی انسان و موجودات زنده دارد.

بهترین دمنوش برای لاغری : چه دمنوش‌هایی به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد خون بدن انسان از آب تشکیل شده است، به علاوه ۷۳ درصد مغز و قلب، ۶۴ درصد پوست، ۸۳ درصد ریه‌ها، ۷۹ درصد ماهیچه‌ها و کلیه‌ها و ۳۱ درصد استخوان‌ها از آب تشکیل شده است.

نوشیدن آب قبل از صبحانه

زمانی که انسان از خواب بیدار می‌شود، نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدارشدن می‌تواند وظیفه‌ی آبرسانی به بدن را انجام دهد. با خوردن آب می‌توان بی‌ انرژی بودن و کرختی بدن را از بین برد، همچنین نوشیدن آب در حالت ناشتا در تنظیم حالت روحی افراد نیز تاثیر‌گذار است.

نوشیدن آب قبل از صبحانه میزان مصرف چربی در این وعده را در حدود ۱۳% کاهش می‌دهد.

جایگزین کردن آب میوه‌ها به جای آب

بعضی از افراد بر این تصورند که آب میوه‌هایی که از سوپر مارکت‌ها می‌گیرند،‌ می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند. اما از آن‌جایی که این آبمیوه‌ها حاوی مقدار زیادی قند، افزدونی‌ها و مواد نگهدارنده هستند، گرچه امکان دارد تشنگی را برطرف کنند اما بیشتر به بدن ضرر می‌رسانند، به جای آن می‌توان آب میوه‌ی طبیعی را در منزل تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

تاثیر میوه‌ها در لاغری

افرادی هستند که نمی‌توانند با چند لیوان آب ارتباط برقرار کنند این افراد با جایگزین کردن میوه‌های آبکی مانند: هندوانه، طالبی، انگور، کیوی، هلو، آناناس، گوجه‌فرنگی، پرتقال، سیب و خیار به جای آب، هم آب مورد نیاز بدن‌شان را تامین کنند و هم میزان قابل توجهی ویتامین به بدن برسانند.

البته بهتر است که میوه‌ها را خام و بدون اضافه کردن شکر مصرف کرد. این کار باعث می‌شود که فرد مدت زیادی احساس سیری کند و اشتهایش نیز کم شود. همچنین می‌توان از انواع میوه‌ها به صورت سالاد استفاده کرد.

میزان مصرف آب در روز چقدر باید باشد

پزشکان بر این باورند که روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب برای بدن لازم است. یکی از راهکارهایی که می‌تواند به لاغری کمک کند طعم‌دار کردن آب است. آشامیدن آب طعم‌دار می‌تواند اندام‌های حیاتی بدن را در بهترین وضعیت حفظ کند.

فقط با اضافه کردن تکه‌های میوه به آب هم سموم بدن از بین می‌رود و هم طعم آب مطبوع خواهد شد. افرادی که تعرق بالایی دارند و یا به صورت منظم ورزش می‌کنند نسبت به افراد دیگر به آب بیشتری نیاز دارند. تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن ۱ تا ۲ لیتر آب در روز به کاهش وزن بدن کمک بسیاری می‌کند.

آیا نوشیدن آب برای لاغری مفید می‌باشد

آب به طور کامل فاقد کالری می‌باشد، به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند و هنگامی که قبل از وعده‌های غذایی نوشیده می‌شود در کنترل و کاهش اشتها هم می‌تواند موثر باشد. زمانی که آب جایگزین نوشیدنی‌های صنعتی می‌شود مزایای آن بیشتر می گردد.

استفاده از آب طعم‌دار شده با لیمو و برگ نعناع

لیمو یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند به ضد عفونی کردن بدن کمک کند. این میوه سرشار از ویتامین سی می‌باشد. زمانی که مقداری آب لیمو به آب، افزوده می‌شود، باعث سم‌زدایی و تقویت استخوان‌ها می‌شود و همچنین در هضم غذا نیز موثر می‌باشد.

آبی که با لیمو طعم‌دار شده است، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون می‌شود. از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. فقط کافی است لیمو را برش زده و همراه برگ ریحان یا برگ نعناع داخل آب انداخت. و در طول روز مورد استفاده قرار داد. آب طعم دار سریع‌تر از آب معمولی می‌تواند چربی‌های بدن را بسوزاند و به لاغری بدن کمک کند.

آب طعم دار شده با خیار و برگ نعناع

در فصل تابستان برای سم‌زدایی و همین طور کاهش حرارت و دمای بدن می‌توان از مایعات لاغری استفاده کرد. برای این منظور، می‌توانید قبل از صرف صبحانه یک عددلیمو، یک خیار متوسط، چند برگ نعناع و یک بطری آب  مصرف کنید. چون سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد و به وسیله‌ی سم‌زدایی در کاهش وزن موثر می‌باشد. این  آب طعم‌دار را می‌توان در تمام روز مورد استفاده قرار داد.

از بین بردن چربی شکم و پهلو با مایعات لاغری

نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی علاوه بر کاهش اشتها احساس سیری را در فرد به وجود می‌آورد و در طول سال می‌تواند۲۷۰۰۰ کالری کمتری به بدن برساند.

۱۸ توصیه برای کاهش چربی شکم

چای سبز

چای سبز دارای ترکیباتی است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. اکسیدان‌های خاصی در چای سبز وجود دارد که می‌تواند روی سوخت و ساز بدن تاثیر بگذارد.

برگ‌های چای سبز حاوی ترکیبات سم‌زدایی و ضد التهابی هستند که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین چای سبز بدون کالری می‌باشد و می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و انرژی بدن را زیادتر کند.

قهوه

قهوه نیز مانند چای سبز دارای کافئین می‌باشد و می‌تواند در سوخت و ساز بدن تاثیر گذار است. قهوه یک نوشیدنی لذت بخش است یک فنجان قهوه‌ی تلخ دارای ۲ کیلو کالری فاقد چربی است.

اگر قصد کاهش یا ثابت نگه داشتن وزنتان را دارید بهتر است قهوه را بدون افزودنی‌های دیگر مصرف کنید. بهتر است در رژیم‌های لاغری از فواید چربی سوزی و عملکرد قهوه قبل از تمرینات ورزشی بهره برد.

استفاده از غذاهای آبکی به عنوان پیش غذا

زمانی که فردی قصد لاغر شدن دارد بهتر است قبل از خوردن غذای اصلی از پیش غذاهای آبکی استفاده کند. سوپ یا آش می‌توانند به عنوان مایعات لاغری ، حجم زیادی از معده را اشغال کند و جلوی اشتهای کاذب فرد را بگیرد و همچنین باعث شود کالری کمتری وارد بدن شود.

تاثیر نوشیدن آب سرد در لاغری

برخی از افراد هنگام احساس تشنگی به اشتباه به سراغ غذا می‌روند در حالی که اگر یک لیوان آب بنوشند نیاز آنها برطرف خواهد شد. آب سرد کالری بیشتری از بدن را می‌سوزاند و باعث کاهش وزن بیشتر بدن می‌شود.

می‌توان نیم ساعت قبل از خوردن غذا و همچنین بعد از بیدار شدن از خواب آب سرد نوشید چون آب سرد متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

 

نظر خودتان را ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید