چه ورزش هایی به کاهش وزن کمک می کنند؟ بخش اول

0
966
کاهش وزن با ورزش

آیا می شود برای کاهش وزن فقط به رژیم غذایی اکتفا کرد؟ معلوم است که نه! اگر بدون ورزش وزن کم کنید، بدنتان از ریخت می‌افتد و تناسب اندام‌تان به هم می خورد. لاغری با ورزش سریع‌تر اتفاق می‌افتد و علاوه بر آن به تناسب اندام می‌رسید، همچنین سلامتی و انرژی‌تان را بیشتر می‌کنید و اکتیوتر و شادتر می‌شوید. در یک کلام، ستاره جمع می‌شوید و الگوی اطرافیان.

یک سوال دیگر! آیا هر ورزشی به کاهش وزن کمک می کند! باز هم جواب منفی است. با این‌که انجام دادن مداوم ورزش مانع از جمع شدن چربی در اندام‌های مختلف می‌شود، بعضی ورزش ها خیلی بیشتر به سوزاندن و آب کردن چربی کمک می کنند. در این مطلب برای شما درباره همین ورزش های خاص و ویژگی های شگفت انگیزشان می نویسیم. اینکه میزان کالری سوزی هر ورزش چقدر است و کدام ورزش ها برای از بین بردن چربی شکم، ران، باسن و پهلوها مناسب تراند.

قبل از این که شروع کنیم، برایتان توصیه هایی می‌نویسم که به شما کمک می‌کند دو دستی به تمرین‌ها بچسبید و آن‌ها را ول نکنید.

چه کنیم که از تمرین دلسرد نشویم

۱) رفیق ورزشی پیدا کنید. این یک موضوع ثابت شده است که اگر تمرین هایتان را با یک نفر دیگر انجام دهید احتمال رها کردن ورزش خیلی کمتر است. بلاخره نه گفتن به دیگران خیلی سخت تر از نه گفتن به خودتان است!

۲) برنامه ریزی کنید. روزها و ساعت های مشخصی را برای تمرین در نظر بگیرید. ورزش باید به بخش جدانشدنی زندگی شما تبدیل شود. مثل دوش گرفتن و مسواک زدن.

۳) ماهی دو بار خودتان را وزن کنید. ببینید به تدریج چقدر کالری می سوزانید و وزن کم می کنید تا انگیزه تان بیشتر شود.

۴) آب فراوان بنوشید. هرچقدر بیشتر آب بنوشید خستگی و سردرد تمرین ها، که ناشی از از دست دادن آب (دهیدراته شدن) است، کمتر و کمتر می شود.

۵) حواستان به رژیم غذایی تان‌ باشد. آگاهانه غذا بخورید، بیشتر خودتان آشپزی کنید و غذاهای سالم بخورید تا زحمت تمرین ها را به هدر ندهید.

۶) هدف داشته باشید. ورزش می کنم چون که . . . ؟

همچنین یک ضرب الاجل یا موعد مقرر برای خود قرار دهید، مثلا سه یا چهار ماه آینده. به خود بگویید «تلاش می کنم تا برای فلان مراسم یا برای شروع سال جدید، ۱۰ کیلو وزن کم کرده باشم». هرروز به هدفتان فکر کنید تا مصمم تر به ورزش ادامه دهید.

برویم سراغ ورزش ها!

پیاده روی سریع و دویدن

نیم ساعت پیاده روی سریع یا دویدن = سوزاندن ۴۰۰ کالری

یک جفت کفش مخصوص (رانینگ) بپوشید و یک بطری آب بردارید. یک مسیر شیب دار پیدا کنید و بدوید! اگر هم دویدن را روی تردمیل انجام می دهید مطمئن شوید که شیب آن را به اندازه زیاد کرده باشید. دویدن روی سطح صاف کمک چندانی به کاهش وزن نمی کند. موقع دویدن کمی رو به جلو خم شوید، زانوهایتان را تا حد راحتی بالا ببرید. دست هایتان را از بدنتان فاصله دهید، زاویه بین بازو و ساعدتان باید ۹۰ درجه ای باشد.

نسبت ۲ به ۱ را برای زمان استراحت در نظر بگیرید. به طور مثال، بعد از هر ۶۰ ثانیه دویدن، ۳۰ ثانیه به آرامی راه بروید.

لاغری با ورزش شنا

نیم ساعت شنا = سوزاندن ۵۰۰ کالری

شنا روی اکثر ماهیچه های بدن تاثیر می گذارد و یکی از بهترین ورزش ها برای تناسب اندام است. به علاوه، این ورزش عضلات شما را سفت می کند و فرم مناسبی به آنها می دهد. دو دور سریع و یک دور آرام شنا کنید. هر بار به استخر می روید سعی کنید چند متر بیشتر از دفعه قبل شنا کنید. حتما بعد از شنا کردن گرم کنید تا دمای بدن شما به حالت نرمال برگردد. هرچه دمای بدنتان بیشتر باشد، اشتهایتان کمتر خواهد بود.

 

روش های کاهش وزن با ورزش

طناب زدن

۱۵ دقیقه طناب زدن = سوزاندن ۳۰۰ کالری

سوزاندن این همه کالری فقط با طناب زدن اعجاب انگیز است. خوبی طناب زدن این است که در خانه هم می توانید آن را انجام دهید. به علاوه، طناب ارزان ترین وسیله ورزشی موجود در بازار است و به راحتی هم قابل حمل است.

اول ۱۰۰ تا طناب با سرعت معمولی بزنید. بعد ۱۰۰ تای دیگر بزنید ولی این بار سرعتی. نفس بگیرید. حالا ۵۰ تا با سرعت معمولی و ۵۰ تا سرعتی. سری بعد ۲۲/۲۲ بزنید، بعد ۱۵/۱۵ و در آخر ۹/۹٫  اگر خواستید ادامه دهید بعد از سه دقیقه استراحت دوباره از صد شروع کنید.

کاهش وزن با دوچرخه سوازی

لاغری با ورزش دوچرخه سواری

یک ساعت دو چرخه سواری = سوزاندن ۷۵۰ کالری

دوچرخه سواری هم از ورزش های هوازی (کاردیو) فوق العاده لذتبخش است. برای آب کردن چربی‌های ران و شکم و سفت کردن عضلاتشان روی این ورزش ساده ولی به درد بخور حساب کنید. راستی، نه فقط برای ورزش، برای انجام کارهای روزانه و مسیرهای درون شهری هم از دوچرخه استفاده کنید. پدال بزنید و وزن کم کنید!

اگر در منزل دوچرخه ثابت دارید، با این روش تمرین کنید: ۱۰ ثانیه سرعتی و محکم پدال بزنید، ۵۰ ثانیه استراحت کنید. سری بعد، ۱۵ ثانیه سرعتی و ۴۵ ثانیه استراحت. حالا ۲۰ ثانیه سرعتی و ۴۰ ثانیه استراحت و در سری آخر این نسبت را به ۳۰/۳۰  برسانید.

یادآوری: کالری سوزی هر ورزش ارتباط مستقیمی با وزن شما دارد. اعدادی که اینجا نوشته‌ام برای فردی با وزن متوسط است.

این ورزش ها به همین جا ختم نمی شود، همراه ما باشید و بخش دوم مطلب را نیز بخوانید.

رژیم غذایی آنلاین

 

نظر خودتان را ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید